TOROSLARDA, BEYDAĞLARINDA MOTORLARLA DOĞA KEYFİ

Asfalt yol kullanmadık…

Sabahın ilk saatleriyle birlikte buluşma noktasında Enduro sever dostlarla buluşup öğle yemeğimiz için erzaklarımızı da alıp 15 motor ile yollara koyuluyoruz.. Amacımız mümkün olmadıkça asfalt yol kullanmamak. Kuzdere çay yolundan vadiye doğru tırmanıyoruz. Muhteşem bir kanyon görüntüsü ile 15 motorcu arkadaş ile birlikte  yavaş yavaş tırmanmaya başlıyoruz dağlara.Yukarılara tırmandıkça hava sıcaklığı düşerken, nemli ve sisli ortamda ilk yol sapağımız olan, halk dilinde Somakseyri asıl adı Sumakseniri olan yol ayırımına geliyoruz.
Asfalt yoldan çıkarak Dünya Ralli Şampiyonasında da kullanılan Kemer etabının başlangıç noktasından çam ağaçlarıyla kaplı orman yolundan ilerleyerek Dutağacı deresini geçerek Gedelme Mahallesine ulaşıyoruz. Gedelme yaklaşık 40 haneli bir yayla köyü. Ancak Kuzedere’ye bağlı bir mahalle. Yazın oldukça kalabalık olan bu köy kış aylarında, vatandaşların Kemer’e dönmeleri ile sessiz ve sakin bir hal alıyor.

Gedelmeye gelene kadar yaklaşık bir saatimizi yolda geçiyor.  Devamlı yol gittiğimiz için az da olsa dinlenmek maksadıyla ilk molamızı da Gedelme’nin düz tarlalarının bulunduğu Kenefe’de veriyoruz. Diğer arkadaşlar bu işin uzmanı oldukları için tabii ki şanslılar. Ancak ben yeni yeni motor kullandığım için bu konuda biraz zorlanıyorum.

Eski ovacık yolundan yayla Kuzdere üstüne, oradan da ovacık’ a ulaştıktan sonra, Muğarcık başından sonra tarlaların içerisinden dağ dibini takip ederek, Ağlar köyünden tahta köprüye ulaşıyoruz. Tabiatın güzelliğine seyrederken doyamıyoruz. Öğle saatleri oldukça efor sarf ettiğimiz için karnımızda yavaş yavaş acıkmaya başlıyor. İlk yemek molamızı burada veriyoruz. Yaktığımız ateş ile endurocunun ana yemeği olan sucukları ateşe attıktan sonra afiyetle midemize indiriyoruz.

Ağırlık basmadan yola koyulmak gerekiyor. Eğer yemekten sonra az daha dinlenelim desek bu kez yolumuza devam etmemiz oldukça zor olacak. Bunun bilinci ile hemen motorlara atlıyoruz ve yola koyuluyoruz. Bu arada yemek sonrası herhangi bir çevre felaketine meydan vermemek için ateşimizi güzelce söndürüyor ve tüm çöpleri de bir poşete koyarak en yakın çöp bidonu bulana kadar yanımızda taşıyoruz.
Bu arada ekip halinde giderken, bazı profesyonel arkadaşların şovlarına da tanık oluyoruz. Onlar bu işi o kadar çok seviyorlar ki, inanılmaz hareketleri bu ortamda rahatlıkla bizlere sunabiliyorlar. Hatta yanımızdan geçen bazı jeep safari turları, trekking yapanlar da bu şovdan nasibini alıyorlar.

Enduro’cu eşeğe binerse!...

Söğütcuması’na geliyoruz. Bu köyde yol boyunca sıralı birkaç kahvehanenin önünde yine kısa süreli bir mola veriyoruz. Meraklı bakışları üzerimizde hissediyoruz. Bazı küçük çocuklar yanımıza gelirken, köyün yaşlıları ise bizleri dinlenmemiz için kahveye davet ediyor. Onları kırmak ne mümkün..Bizde bu daveti hayır demiyor ve kendilerinin kısacıkta olsa misafiri oluyoruz.
Bu arada motorlarından inen bazı arkadaşların burada bulunan bir eşeğe binmeleri ise fotoğrafa bir başka şekilde yansıyor. Kasklı, korumalı arkadaşlarımız motor değil, dört çeker eşeğe binmeleri aramızda esprilere neden oluyor.

Motorlarımızın yakıt ikmalini tamamladıktan sonra yolumuza devam ediyoruz.  Durmak yok.. Buradan artık geri dönüş vakti. Şimdiki hedefimiz yine asfalt yol kullanmadan, dere ve tepeleri kullanarak önce Dörtçam gediği’ne ardından da, Gölbastığı mevkiinden geçerek  Meşeçukuru’na ulaşmak.
Ve sonrasında yine Gedelme yoluna gelerek geldiğimiz yoldan Kemer’e ulaşmak. Gedelme’ye geldiğimizde ise yine küçük bir dinlenme içine giriyoruz. Burada verdiğimiz mola bizim son çay molamız. Yağmur çisentisi artık yerini yoğun bir yağışa bırakıyor. Bizde bu yağış ile aynı hızda Kemer’e hareket ediyoruz.

Yaklaşık 7 saatlik turdan sonra Kesme boğazından geçerek çıkış noktamız Kuzdere’ye varıyoruz. Hayli yorgun ve bitkin bir vaziyette olduğumu söyleyebilirim. Ama yine de inanılmaz zevkli, heyecanlı bir gün geçirmenin keyfi ise bir başka.
Bu geziye özellikle bizleri davet eden ve Motor sporlarına katkılarından dolayı teşekkürlerini sunan Kemer Enduro Kulübüne, bizde teşekkürlerimizi sunuyor ve başarılanının devamını diliyoruz.