HAYDİ BİRAZ GAYRET..BU ŞANSI İYİ KULLANALIM..

Bu sene yaylalarda beklendiği kadar olmasa da yağmur yağdığını iletiyor bize buradaki köylüler. Ayrıca geçtiğimiz günlerde yoğun bir şekilde yağan karda açıkçası yaz aylarında beklenen kuraklık için ilaç gibi bir haber.

Yaylalar muhteşem, ama Ralliden kimsenin haberi yok…

Baharın güzel kokusu içinde yaklaşık 25 km. yol kat ederek asıl hedefimiz olan yayladaki tek dağ oteli olan Gül Mountain Resident’a varıyoruz. Sahilde de 2 adet oteli bulunan Gül Otelleri grubunun yayla oteli, yayla ve doğa sevenler için hazırlanmış. Daha önce birçok turist kafilesi ile birlikte geldiğimiz bu otelde yine Emin Gül’ün sıcak ilgisi ile karşılanıyoruz. Yeni sezon için hazırlıklara başladıklarını ifade eden Emin Gül bu yılın çok iyi geçmesini beklediklerini ifade ediyor bize.
Yaz kış açık olan otel stresten uzaklaşıp, temiz havayı teneffüs etmenin ve sağlıklı yaşam için tatil ve spor yapmanın ise tek adresi. Otelin kurulu olduğu bölgenin yayla olması ve  temiz havası; tamamen ahşaptan dekore edilmiş olan otelde stresten uzaklaşıp dinlenmenin yanında; dağ bisikleti, yürüyüş ( trekking), jeep safari, koşu, tenis, basketbol gibi sportif faaliyetlerin ve aktivitelerin yapılabileceği  bir ortam oluşturuyor…
Emin Gül ile başlıyoruz sohbetimize. Turizmin iyi geçeceğinin sinyallerini aldıklarını ve bunun sevincini yaşadıklarını belirten Emin Gül, defalarca yetkililere iletmesine rağmen maalesef yayla turizmine gereken önemin verilmediğinin altını tekrar çiziyor bize.
Kendisinden olumlu turizm sinyalleri alacağız derken, turizmin iyi geçeceğini ancak sıkıntıların da var olduğunu anlatmaya başlıyor bize…

Emin Gül Vali Alaattin Yüksel’i bekliyor…

“ Defalarca geldiniz, defalarca size burada yaşadığımız sıkıntıları ilettim. Ancak maalesef bir çözüm bulamıyoruz her nedense. Hükümetten yayla turizmi gelişmeli söylemlerini duyuyoruz. Ama hepsi söylemlerde kalıyor. Ovacık’ta üç beş köyde telefon var. Ancak bu tesiste üzülerek söylemeliyim ki, telefon bağlantımız yok. Bu bakımdan ne haberleşme sağlayabiliyoruz ne de irtibat. Faxımız yok. Turlar geliyor fax çekemiyorlar. İnternetimiz yok. Burada sezonda binlerce kişiyi ağırlıyoruz. Doğal ortamı mükemmel bulan misafirlerimiz haberleşme olmadığı, telefon olmadığı için burada bir gün kalıp gidiyorlar. Telekom’a defalarca yazmamıza rağmen maalesef bir cevap alamadık Açıkçası bu konuda ümidimi kestim ama bakalım inşallah bu iş çözülür de yanılırım...”

Gül, haberleşmeyi telsiz ya da cep telefonları ile sağladıklarını anlatırken, Kemer’deki otelden ihtiyaç olduğu anda telsizle ya da cep telefonları ile iletişim sağladıklarını bize anlatıyor. Ve bir deneme yaparak nasıl telsiz bağlantısı yaptıklarını bize gösteriyor..

Kemer bu şansını iyi kullanmalı…

Yaylanın müdavimleri ise özellikle yabancı turistler. Buraların yabancı müdavimleri arasında İsrail’liler başı çekiyor. Onları da sırasıyla Hollandalı ve İngiliz turistler izliyor. Turistler burada kaldıkları süre içerisinde sağlıklı yaşam için yapılabilecek sporların yanı sıra, dinlenerek geçirebilecekleri bir gün için sabahın erken saatlerinde kuş sesleri eşliğinde oldukça zinde uyanıyorlarmış. Otel tam bir köy yaşamı içinde modern bir tatil imkanı sunuyor konuklarına. Otel sınırları içerisinde bulunan  mini hayvanat bahçesi, otele ait evcil köpekler, kediler,kuzular,koyunlar,tavşanlar burada konaklayanları doğal yaşamın içine itiyor..Otelde kullanılan yiyeceklerin tamamına yakını yine otel bünyesinde yetiştirilen yada civar köylerden  temin edilen ve köy usulü bir servis yapılması ile misafirlere sunulan bir ayrıcalık olarak göze çarpıyor.

Konuyu Ralliye getiriyoruz. 12-15 Haziran’da bu yollarda yapılacak olan yarışlar için hazırlıklarını soruyorum ama yine bir “Ahhh Ahhh…” ifadesi ile karşılaşıyorum.
“Bakın Dünyanın en önemli ve tanıtım için paha biçilmez bir tanıtım şansı olan Dünya Ralli şampiyonasına bir yıl aradan sonra tekrar ev sahipliği yapıyoruz. Yaylanın tek oteli olarak sayısız rezervasyon isteği ile karşılaştık. Ancak haberleşme olmaması, özellikle internetin otelimizde olmaması nedeniyle çok sayıda rezervasyon geri çevrildi. Düşünün birçok marka otelimizde kalacak ve buradan çok rahatlıkla yarışlarını organize edebileceklerdi. Yine çok sayıda gazeteci internet ve haberleşme olmadığı için rezervasyonlarını iptal ettirdi. Bunların yanı sıra vatandaşın ilgisizliği ise bunun yanında tuzu biberi. Hala rallinin ne zaman yapılacağını ve ne getirdiğini bilmeyen çok sayıda kişi var. Ben buradan sayın Valimi ve devlet erkanını yarışlarda görmek istediğimizi de ifade etmek istiyorum.. Sadece start zamanı verilen yarış değil, etaplarda da burada sayın valimizi, belediye başkanımız Menderes Türel ile devlet erkanını burada  görmek istiyorum. “

Konu konuyu açıyor. Ancak biz bu arada muhteşem doğayı seyre dalıyoruz. Gerçekten de yaylalar muhteşem. Katran ağaçları şemsiye gibi, çam ağaçlarının mis kokuları ve şırıl şırıl akan dereleri ile yayla bir başka güzel.
İşte bu güzellikler 12-15 Haziran 2008 tarihleri arasında 186 ülkede ve bu tarihler arasında içerisinde sayısız ulusalar arası TV kanalında dünyaya gösterilecek. Ben buradan biraz daha silkinip bu işin ciddiyetine varmamız gerekliliğini vurgulamak istiyorum. Özellikle Kemer bu konuda daha çok atak yapıp bu şansı iyi kullanmalı. Ayrıca yayların güzelliğini gösterirken, Emin Gül’ün isteğini de bir şekilde yerine getirmekte fayda olacak sanırım.
Beklide çok sayıda gazeteci haberlerini hem cepten hem de bu otelden internet geçecekler. Ne dersiniz? ( HABER -FOTO: HALİL ÖNCÜ )