KEMER'DE ALTERNATİF BİR TURİZM SEÇENEĞİ ''TAHTALI TELEFERİĞİ ''

Yaklaşık 12 yıl önce başlayan bir hayalin öyküsü burası. Yani deniz ile 2365 mt.yi 10 dakika içinde buluşturmak. Diğer bir deyişle denize girip, sonrasında 10 dakika sonra da zirveye çıkmak. İsviçre ve Türk ortaklığı ile uzun süren çalışmalar neticesinde kurulan Teleferik her gün yüzlerce yerli ve yabancı turisti zirveye taşıyor.

2007 yılından bu yana binlerce kişi 2365.mt ye çıktı, bu güzelliği yaşadı.

Bir çırpıda hem deniz, hem dağ: Tahtalı turizm cenneti. Antalya’nın tam kalbinde yer alıyor. Yakın çevresinde ziyaretçilerini bekleyen yüz binlerce yataklık konaklama kapasitesi ve sayısız olanak mevcut. Burada olanaklar gerçekten sınırsız; Plaj, kültür,yelken,dalma yada hiçbir şey yapmadan dinlenme. Ve bunun yanında güney sahillerinin ve denizin muhteşem manzarası.İşte bu güzelliklere bir alternatif de Tahtalı Teleferiği..
Gerçekten de enteresan bir fikir olarak göze çarpan bu proje alternatif turizm açısından önemli bir proje olarak göze çarpıyor. Teleferik 2 ana binadan oluşuyor. İlk bina 726 mt. yükseklikte bulunuyor.. Önce buraya araçlarla geliyorsunuz. Ardından teleferiğe binerek 2365mt. Yükseklikte zirveye Teleferik ile çıkıyorsunuz.

Tahtalı 2365 mt.den bir görüntü.

Teleferiğe biniyoruz ve çıkıyoruz yola. Önce heyecanlanıyoruz. İçimizde bir korku. 4 ana direk üzerinde kurulu bulunan Teleferik ile yaklaşık 10 dakika içinde zirveye çıkıyoruz.
Muhteşem bir manzara. Önce Milli parkın güzergahında bulunan nefis çam ağaçlarını seyrediyoruz. Kıyıya baktığımızda üç adaları, Tekirova’yı ,Çamyuva’yı,Kemer’i hatta Antalya’nın kuşbakışı görüntüsünü hayranlıklı izliyoruz. Teleferik’te son beş dakikada bizleri sedir ağaçları karşılıyor. Sedir ağaçları iki bin metrelerin üzerinde dağları örtmüş ve  adeta kaplamış.Teleferik içinde slow bir şarkı çalıyor. Bu şarkı ile doğayı seyretmek ve görsel bir şölen yaşamanın zevkini yaşıyoruz.Ve 10 dakika içinde zirveye ulaşıyoruz.
Alt istasyonda hava sıcak mı sıcak. Alt binada inanılmaz bir ter içindeyken Tahtalı zirvesinde açıkçası üşümeye başlıyoruz. “Keşke üstümüze bir şey alsaydık!..” diyoruz. Nemsiz bir ortam.Manzara mükemmel.
Teleferik bütün yıl boyunca tam gün çalışıyor. Kemer’in üzerine tam anlamı ile taht kurmuş olan ve ziyaretçilerine sınırsız özgürlükler sunan Tahtalı’yı gezmek ise gezinin bir başka keyfini oluşturuyor buraya çıkanlar için…
Bol bol fotoğraflar çekiyorum. Ve tahtalının zirvesinde muhteşem güzelliği seyrediyorum. Gerçekten muhteşem bir proje. Alternatif turizm açısından değerlendirdiğimizde, bu projeyi hayata geçirenleri yürekten kutluyorum. Yine aynı heyecan ile aşağıya doğru yol alıyoruz.

Halil Öncü, " Bu güzelliği herkes yaşamalı..."

Tahtalı ve deniz seviyesinin mükmemmel görünümü

Teleferiğin özellikleri

Avrupa’nın en uzun teleferiği eşsiz bir milli park güzergahı içinde. Teleferik’te İsviçre teknolojisi ve güvenlik standartları uygulanıyor. Bütün yıl tam gün hizmet veren teleferiğin çıktığı zirvede bir de Restaurant bulunuyor. 2 istasyon bulunan Teleferik’te alt istasyon’un deniz seviyesinden yüksekliği 726 mt. Dağ İstasyonun deniz seviyesinden yüksekliği ise 2365 mt. Yükseklik farkı ise 1637 mt. Kabin yolcu taşıma kapasitesi 80 kişi olan teleferik ile saatte 471 kişi zirveye taşınıyor. Eğer sizde bu zevki yaşamak istiyorsanız gidiş dönüş 40 YTL vermek zorundasınız.  Bu arada Şirket Genel Müdürü Haydar Gümrükçü, özel günlere uygun fiyatlar verilerek bu güzleliği herkesin yaşaması için kampanyalara yaptıklarını da bize iletiyor.
Bu arada tahtalı teleferiği ile detaylı bilgi almak istiyorsanız ise www.tahtali.com adresine girebilrisiniz. ( Haber-Foto: HALİL ÖNCÜ )