GASTRONOMİ, ULUSAL TURİZM POLİTİKALARINDA YERİNİ ALDI
Geleceğe yönelik ulusal bir turizm politikası oluşturmak amacıyla, 1-3 Kasım tarihleri arasında düzenlenen Turizm Şurasına katılım gösteren 8 Bakanlığın da gastronomi turizmini sahiplenmesiyle, gastronomi ulusal turizm politikalarında yerini alacak.
Geleceğe yönelik ulusal bir turizm politikası oluşturmak amacıyla Ankarada düzenlenen 3üncü Turizm Şurası, kamu kurum ve kuruluşları, meslek örgütleri, turizm sektörü, sivil toplum kuruluşları ve akademik camiadan pek çok kişinin katılımı ile 1-3 Kasım tarihleri arasında gerçekleşiyor. Gastronomi Turizmi Derneğinin Türk mutfağını tanıtmak amacıyla uzun süren çabaları sonucunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığının yanı sıra toplantıya katılan 8 Bakanlığın da gastronomi turizmini sahiplenmesiyle gastronomi ulusal turizm politikalarında yerini alacak. Oluşturulan ulusal politikalarla gastronomi turizminin geleceğine dair adımların atıldığı toplantıda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gastronomi turizminin önemi vurgulandı.
Önemli Olan Gastronomi Zenginliğimize Hakkını Verebilmek
Ülkemizin marka tescilli ürünlerine ve UNESCO tarafından gastronomi şehri unvanı verilen ve dünyanın en seçkin mutfakları arasında yerini alan Gaziantepe değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Önemli olan bu zenginliği hakkıyla değerlendirebilmektir. Dünyada başka hangi ülkede ülkemizdeki gibi zengin bir mutfak kültürü olabilir, yeryüzünün hangi köşesinde bu denli köklü ve farklı medeniyetlerin izleri sürülebilir, bizimle aşık atabilecek kaç ülke bulunabilir. Örneğin, Gaziantep gastronomi alanında UNESCOnun yaratıcı şehirler dalına katılmıştır. Şanlıurfanın UNESCOya müzik alanında yaptığı başvuru kabul edilmiştir. Pek çok şehrimiz kendileriyle özdeşleşmiş ürünlerine sahip çıkarak coğrafi işaretlerini almaya başlamışlardır şeklinde konuştu.
Geleceğe yönelik ulusal bir turizm politikası oluşturmak amacıyla Ankarada düzenlenen 3üncü Turizm Şurası, kamu kurum ve kuruluşları, meslek örgütleri, turizm sektörü, sivil toplum kuruluşları ve akademik camiadan pek çok kişinin katılımı ile 1-3 Kasım tarihleri arasında gerçekleşiyor. Gastronomi Turizmi Derneğinin Türk mutfağını tanıtmak amacıyla uzun süren çabaları sonucunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığının yanı sıra toplantıya katılan 8 Bakanlığın da gastronomi turizmini sahiplenmesiyle gastronomi ulusal turizm politikalarında yerini alacak. Oluşturulan ulusal politikalarla gastronomi turizminin geleceğine dair adımların atıldığı toplantıda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gastronomi turizminin önemi vurgulandı.
Önemli Olan Gastronomi Zenginliğimize Hakkını Verebilmek
Ülkemizin marka tescilli ürünlerine ve UNESCO tarafından gastronomi şehri unvanı verilen ve dünyanın en seçkin mutfakları arasında yerini alan Gaziantepe değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Önemli olan bu zenginliği hakkıyla değerlendirebilmektir. Dünyada başka hangi ülkede ülkemizdeki gibi zengin bir mutfak kültürü olabilir, yeryüzünün hangi köşesinde bu denli köklü ve farklı medeniyetlerin izleri sürülebilir, bizimle aşık atabilecek kaç ülke bulunabilir. Örneğin, Gaziantep gastronomi alanında UNESCOnun yaratıcı şehirler dalına katılmıştır. Şanlıurfanın UNESCOya müzik alanında yaptığı başvuru kabul edilmiştir. Pek çok şehrimiz kendileriyle özdeşleşmiş ürünlerine sahip çıkarak coğrafi işaretlerini almaya başlamışlardır şeklinde konuştu.







