UÇUŞLAR ARTARSA 12 AY AÇIK KALACAK!

Hilton Dalaman’da sezon kasım sonuna uzadı.

Yaz sezonunu dolu geçiren Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa, sezonu kasım sonuna uzattı. Kış sezonunda günlük uçuş trafiğinin artması halinde oteli 12 ay açık tutabileceklerini anlatan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, “Deniz-kum-güneşin yanı sıra sporcular ve spor severlerin de dikkatini çekiyoruz. Ciddi bir talep var. Almanya Bisiklet Federasyonu’na bağlı takımlardan biri kampa gelecek” dedi

Ege’nin en gözde sahil beldelerinden biri olan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa’da sezon uzadı. Deniz-kum-güneş üçlüsünün yanı sıra otel tarafından spor ve alternatif turizme yapılan yatırımlar meyvesini vermeye başladı. Yüzde 100 dolulukla yaz sezonunu geçiren Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa, eylül-kasım arasında da güçlü bir rezervasyon talebi alıyor. Uçuş trafiğini artması halinde otelin 12 ay dahi açık tutulması planlanıyor. Geçen yıl ‘Bisiklet dostu’ unvanını alan ve bu yıl kiteboard (uçurtma sörfü), windsurf (rüzgâr sörfü), seakayak (deniz kanosu) kulüp ve eğitim merkeziyle bu branşlarda hem yurtiçi hem de yurtdışında yarışlar düzenlemek için adaylıklarını tamamlayan otel, şimdiden spor severlerin ilgi odağı oldu.

2019’DAN BERİ EN İYİ YIL

2019 yılından beri en iyi yaz sezonunu geçirdiklerini anlatan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, “Rusya-Ukrayna savaşı, Avrupa havalimanlarında yaşanan sorunlar nedeniyle uluslararası uçuşlarda yaşanan aksaklıklara rağmen özellikle haziran-ağustos ayları arasını yüzde 100 dolu geçirdik” dedi. Eylül rezervasyonlarının da çok iyi gittiğini belirten Batum, “Bölgedeki oteller genelde nisanda açılır, ekim ortasında kapanır. Bize gelen yüksek rezervasyonlarla kasım sonuna kadar otelimizi açık tutmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

AVRUPA ŞAMPİYONASINA ADAY

Geçen yıl ‘Bisiklet dostu’ unvanını aldıklarını hatırlatan Tunç Batum, “Bu yıl da kiteboard, windsurf, seakayak kulüp ve eğitim merkezini hizmete açtık. Eylül 2023’te Avrupa Kiteboard şampiyonasını burada yapmak istiyoruz. Bununla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Bu bölgenin spor ile ilişkilendirilmesini çok isteyen bir oteliz. Hem kendimiz yatırım yapıyoruz hem de bölgedeki sivil toplum kuruluşları ile beraber bu konu üzerinde ciddi oranda çalışıyoruz. Spor turizmi, yenilenebilir enerjilerin ve karbon salınımının düzgün kullanılmasının otelcilikte önemli bir trend halini. Spor ve iyi yaşam ile ilgili herkesin kaygısı var, dolayısıyla otellerin bu konuda yapacakları her yatırımın karşılığını bulduğuna inanıyoruz” şeklinde konuştu. Bu yatırımların meyvelerini de almaya başladıklarını anlatan Batum, “Almanya Bisiklet Federasyonu’na bağlı takımlardan biriyle görüşmemiz var. Buraya kampa gelecekler. Ayrıca hem tatil hem spor yapmak isteyenlerin öncelikli tercihi haline gelmeye başladık. Bu kapsamda gelen rezervasyon akışının hızlandığını görüyoruz” şeklinde konuştu.

İNGİLTERE’DEN 12 AY UÇUŞ OLMALI

Oteli 12 ay boyunca açık tutmak istediklerinin altını çizen Batum, “Biz oteli aralıkta kapatıp mart ayında açacağız. Çünkü uçuşlar kış döneminde çok kısıtlı oluyor. Eğer tüm operatörlerbu bölgeye özel bir uçuş planlaması yaparsa kış döneminde de oteli açık tutarız. Örneğin İngiltere ve Avrupa şehirlerinden buraya günlük uçuş koyarsa sadece biz değil, bölgedeki bir çok otel kışın da açılır. Biz de buna göre pazarlama faaliyetlerini güçlendiririz” ifadelerini kullandı. Avrupa’da christmas tatilinin önemine dikkat çeken Batum, “O dönemde tüm Avrupa tatile çıkıyor. Aralık ortasından başlayıp 1 Ocak’a kadar sürede tatile gidiyorlar. Bu bizim için çok önemli bir fırsat. O dönemde çok ciddi bir turist alabiliriz. Ancak bunun için direkt uçuş planlaması yapılmalı” dedi.

26 ÜLKEDEN MİSAFİR AĞIRLADIK

Dalaman bölgesini en çok İngiliz turistin tercih ettiğini anlatan Batum, “Bu yıl Belçika, Hollanda, İsveç, Norveç, Danimarka gibi pazarlardan da misafir almaya başladık. En dikkat çekeni ise ABD oldu. Çok ciddi olmasa da günde 10 oda ABD’li misafir ağırlıyoruz. Bu bölgeyi keşfettiler. Bu yıl 26 ülkeden misafir ağırladık” diye konuştu. 2023 için de ön anlaşmaların yapıldığını aktaran Batum “2023 için fiyatlarımız euro bazında yüzde 18 arttı. Bölgedeki bir çok otel euro bazında yüzde 15-20 arasında zam yapıyor. Ancak temkinli olmakta fayda var. ” dedi.

YEŞİL SERTİFİKAYA HAZIRIZ

Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa’nın sürdürülebilirlik yatırımlarının da aralıksız devam ettiğini anlatan Batum, “Yeni düzenlemeye göre artık otellerin atıkları dönüştürmek için kompost makinesi yatırımı yapması gerekiyor. Ancak biz bu yatırımı 4 yıl öncesinde yaptık. Mutfaktaki yemek ve bahçeden çıkan peyzaj atıklarını burada dönüştürerek gübre elde ediyoruz. Bu gübreyi de otelimizin arkasında bulunan 9 dönümlük bahçede kullanıyoruz. Sürdürülebilirlik adına ilk yatırımı yapan, bunu ciddi ve istikrarlı bir şekilde sürdüren ilk oteliz. Yeşil sertifikayı hemen alabiliriz” dedi. Kompost makinesinden aylık 6-8 ton gübre elde ettiklerini anlatan Batum, “Bu gübre bizim için çok fazla. O nedenle bunu çevre köylerdeki çiftçilere bağışlamayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

AVRUPALI EMEKLİYE MAAŞ YERİNE TATİL

Türkiye turizmine dair de değerlendirmelerde bulunan Batum, sezonun 12 aya yayılması için 65 yaş üstü turizmin geliştirileceğine dikkat çekti. Bu kapsamda Avrupa’daki emekli sandıkları ile anlaşmaların yapılabileceğini anlatan Batum, “Avrupa’daki emekli sandıkları ile anlaşma yapıp, emeklinin bir aylık maaşı karşılığında bir ay anlaşmalı otellerde konaklaması sağlanabilir. Bu 20 yıl önce Alanya’da yapılıyordu. Hatta tatil ücretlerini emekli sandıkları ödüyordu. Yine benzer bir formül hayata geçirilebilir. Eğer bu anlaşmalar sağlanırsa emekli sandıkları tur operatörü etkisi yaratır” şeklinde konuştu.