KEMER OLARAK YENİ DÖNEM TURİZME HAZIRIZ!

Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Turizm Dosyası’na açıklamalarda bulundu.

Yeni dönem turizme hazır olduklarını ifade eden Başkan Topaloğlu, Haziran ayı başı ile bazı otellerin açılmaya başlayacağını ve Temmuz ayının ilk haftasından itibaren de bölgede % 50 oranında otelin misafirlerine kapılarını açacağına inandığını söyledi.

Necati Topaloğlu son dönemde , COVID-19’un  tüm dünyayı olduğu gibi ülkemizi ve Kemerimizi de etkilediğini söylerken “ Zaten görüyorsunuz sokaklar bomboş. Şu anda bölgemizde açık olan hiçbir otel yok. Ancak şu son günlerdeki veriler, gelecek için sevinç kaynağı oluşturuyor. İyileşen hasta sayısı yeni tespitlerin üzerinde dolanıyor son günlerde. Kemer olarak biz, turizme hazırız. Ama bir belirsizliğin de olduğu ortada. Tabi otelcilerimiz sezon açılışı açısından şu gün demeye çok erken olduğunu söylüyorlar ama Haziran ayının ilk haftasında oteller yavaş yavaş açılmasını bekliyoruz. Temmuz ayının ilk haftasında %50’den fazla otel açılacak gibi. Tabi bu şu andaki duruma göre yaptığımız açıklamalardır. Önümüzde neler olacak açıkçası bizde tam bilemiyoruz. Tabi bu açılışların olması için ülkemiz açısından, yerli turizm açısından öncelikle şehirlerarası arası seyahat yasağının kalkması lazım. Yabancı misafirlerimizin gelmesi için de havayolunun açılması lazım. Bunlar birbirine zincir halkaları gibi bağlı. Bekliyoruz. Belediye olarak Olbia parkımızı hazırladık. Şu anda sahilde 240 tane şemsiye ve şezlonguz hazır. Çay bahçemiz hazır. Yasakların kalkmasını bekliyoruz. Sonuçta turizm sezonuna hazırız, oteller hazır, Belediyemiz hazır. Bu arada esnafımızı da çok zor durumda. Çalışanlar da çok zor durumda. Otelciler de çok zor durumda. İnşallah bu belirsizlik kalkar, hayat normale döner ve tek beklentimiz de bu zaten” dedi.

Bölge olarak yeni döneme hazır olduklarını ısrarla vurgulayan Başkan Topaloğlu, ne gerekiyorsa yaptıklarını ve vatandaşlardan da kurallara uynlarını bekledikelrini söyledi.

“Hazırız. Çünkü İl Hıfsısıha Kurulu ne diyorsa biz ona göe gerekeni yapıyruz. Çay bahçelerindeki oturma düzenlerini, şezlongları belirlenen metrelere göre çektik. Ayrıca bu kurlara uymayan olan arkadaşlar olursa da görevli arkadaşlarımız her zaman uyarıda bulunacaklar. Çünkü bu Pandemi’den kurtulmanın her şeyi bize bağlı. Üç şey sayılıyor. Bir temizlik ve hijyen. İki sosyal mesafe ve üçüncü larak da maske takmak. Bunlarda yapılamayacak şeyler değil. En kolay şeyler. Maskeyi Belediyemiz dağıtıyor. Temizliğimizi kendimiz yapıyoruz. Bunlara sosyal mesafemiz de eklersek kuralla uymuş oluruz.

Başkan Topaloğlu, Almanya ve Rusya’daki gelişmeleri de takip ettiklerini söylüyor.

“Almanya ile ilgili haberleri takip ediyorum. Turizmci arkadaşlarımızı aradım. Aslında bizde vardık deidler ama Almanya kendi AB ülkeleri arasında dolaşılsın ve diğer üç ülkeyi koymuş. Bütün Alamn televizyonları Türkiye’i önde tutuyordu ama son dakika ne oldu ya da AB bu ekonomi kötü diye para bizin kendi içimizde mi dönsün dedi ve bu konuda karar aldı açıkçası bir şey söyleyemiyorum. Rusya’ya baktığımız zaman, Rusya Devlet Başkanı Putin Pik yaptıklarını söyledi. Bundan sonra düşüşe geçileceğini söyledi. Rusya’da ölüm az vaka sayısı çok fazla. Tbai bir den bitecek bir durum değil. Temmuz’un 15’inden sonra da Rusya’nın yavaş yavaş seyahat yasaklarının kaldırılacağını söylüyorlar. Zaten şu anda Ukrayna, Belarus ve Kazakistan’danTürkiye’ye gelmek için hazırlar.  Havayolu şirketleri şu an için uçuşlara hazır olmadıkları için bekliyorlar”

Başkan Necati Topaloğlu, Kemer Belediyesi olarak, üzerlerine düşen her şeyi yaptıklarını ve bundan sonra da yapmaya devam edeceklerini söylüyor:

“Pandemi sürecinde sayın Kaymakamımızla toplantılar yaptık. Buradaki daire müdürü arkadaşlar da elini taşın altına koydu. Tabi bu yükün ağırlığı bizdeydi. Dezenfekte, tulum, eldiven ve maske gibi konuları Belediye olarak biz üstlendik. Her yer dezenfekte edildi. Hala günlük üç bin adet maske üretmeye devam ediyoruz. Pazar yelerimizde giriş ve çıkışlarda arkadaşlarımız ücretiz olarak dağıtmaya devam ediyor. Bu hafta camilerimizde Cuma namazı kılınacak ama dışarıda kılınacağından, camilerimizin iç ve dış temizliği ve dezenfektanları yapılıyor. Camiye gelenlere hem namaz kılacak olanlara maskelerini vereceğiz hem de oraya el dezenfektanı koyacağız. Kemer Belediyesi olarak  Cuma günü kılınacak olan namaza da hazırız”